Strategische Afspraak? 0111-484084

Case
Proef Zeeland

Onze opdrachtgever Neeltje Jans wilde naast hun kweekbedrijf ook een winkel annex restaurant in de regio openen. Een fraaie klus waar we vol passie mee aan de slag gingen. Het resultaat? Proef Zeeland! Met twee 'heerlijke' winkels. Een winkel op voormalig werkeiland Neeltje Jans in de monding van de Oosterschelde en een winkel aan de haven van de mosselvloot van Neeltje Jans Mosselen, Zierikzee. De naam zegt alles. De ideale situatie. Proef Zeeland. Een toonaangevende typisch Zeeuwse proeverij en een winkel boordevol Zeeuwse heerlijkheden. Zeeland die de culinaire harten van talloze mensen in de hele Benelux en daarbuiten sneller doet kloppen. Door een uitgekiende strategie is Proef Zeeland inmiddels bekend tot ver over de grens.

Proef Zeeland
Het merk Zeeland op zijn best
A4 - Cases - Proef Zeeland
Branding en Huisstijl

Proef Zeeland was het product van een intensieve brainstorm met Neeltje Jans Mosselen. Voor de juiste vergunningen in het natuurgebied moest er op een zeker moment binnen 36 uur een plan aan een wethouder worden gepresenteerd. Gelukkig presteren we ook onder veel druk en bedachten we in rap tempo het merk Proef Zeeland. Eenvoudig, duidelijk, prikkelend. Een naam waarbij je meteen snapt dat het om Zeeland gaat. Een naam met autoriteit; wij zíjn Zeeland. Authentiek. Een naam die meteen overtuigt, ook zonder verdere context.

A4 - Cases - Proef Zeeland3
Website en Huisstijl

Onze huisstijl voor Proef Zeeland voerden we uitgebreid door in de digitale en fysieke communicatie. Sommige slogans lijken zichzelf wel te schrijven: “Proef de zilte schatten van Zeeland!” De website, de webshop. Alles ademt Zeeland. Het symbool, de eenvoudige pol helmgras met de typische Zeeuwse knop is inmiddels wijd en zijd beken. En staat voor heerlijke verse producten.

2560 x 1440 - Mosselpakuus
Interieur

Met onze 3D-renders tekenden we het interieur. Hiernaast ziet u de nieuwe winkel van Zierikzee. Hoe presenteer je verse vis en mosselen de hele dag door, vochtig en gekoeld? De perfecte constructie hiervoor was niet kant-en-klaar leverbaar. De oplossing bedachten we als interieurdesigners. We maakten het concept en stemden het technische deel af met een leverancier in koel- en voedseltechniek. Dat is betrokkenheid bij de klant; niet opgeven, maar kansen grijpen! Meedenken. Ook in technische oplossingen. Het succes van een restaurant in de natuur kun je meten aan het aantal bezoekers. Die is extreem hoog bij Proef Zeeland. Tot wel duizend per dag op piekdagen in het seizoen in de winkel en online!

A4 - Cases - Proef Zeeland2
Sign

De wagens zijn door ons voorzien van passende belettering en stralen puur Zeeland uit. Zie je ze rijden, dan krijg je al zin vis. Super effectieve reclame op de weg door heel de omgeving. De gevels werden door ons voorzien van stormvaste signs. Onder andere een gigantisch bord van vele meters breed welke zichtbaar moest zijn vanaf de weg. Maar ook frisse banners met aantrekkelijke producten.

A4 - Cases - Proef Zeeland4
Strategie

Een project zo groot als deze, had een strategisch plan nodig om alles goed te laten verlopen. Hoe ga je van 18 m2 naar een pand van 100 m2, met daarbij nog 600 m2 terras? En er kwam veel meer bij kijken dan alleen het terrein: ook personeel, horecavergunningen, bakovens, keuken, installaties, meubilair, aankleding, kassa’s en meer moesten in korte tijd geregeld worden. Waar gaan we vis fileren, waar gaan we bakken, waar gaan we mosselen presenteren en hoe? Wij verzorgden voor een passende strategie.

Contact