Case
Lodewijck Interieurs
Als 'total corporate designers' zijn we erg trots op deze case. Want bij deze case komt werkelijk alle design uit onze studio. Van pand tot visitekaartjes. Al 15 werkten we samen met deze opdrachtgever. Voorheen opereerde deze opdrachtgever onder de naam Bévé Meubel in Gouda. Met de verhuizing naar Werkendam adviseerde en ontwikkelde Artestiq het nieuwe pand, de nieuwe naam, de indeling van het pand, de tuin, de website, de huisstijl, de signing. Lees alles over deze fraaie case hieronder.
Lodewijck was voorheen gevestigd als BÉVÉ meubel in Gouda. Die naam was al lang niet meer representatief voor de grootste klassieke meubelzaak van Nederland. Met de verhuizing naar Werkendam adviseerde Artestiq een naam die beter bij de organisatie past en bedacht de naam Lodewijck. Een klassieke naam met de benodigde grandeur.
Het wijzigen van een diepgewortelde bedrijfsnaam én een verhuizing naar een ander pand, vraagt om een zorgvuldige strategie. Artestiq verzorgde een gerichte, succesvolle campagne. Hoe? Dat leggen wij u graag persoonlijk uit. Met een juiste strategie kunt u gerust uw bedrijfsnaam veranderen.
Waar de architect of het reclamebureau doorgaans stopt, verzorgt Artestiq het complete design. De naam, het logo, de huisstijl en ook het pand werd ontworpen door Artestiq. Natuurlijk geheel in lijn met de authentieke Lodewijck-bouwstijl. Geen standaard maatvoering van heden ten dage maar maatwerk en originele details.
Royale authentiek ontworpen goten, architraven, exclusieve grote deuren, originele dikke kozijnen, alles werd fraai in verhouding gedetailleerd, waarna ambachtelijke bedrijven werden gezocht die alles, exclusief voor Lodewijck, konden vervaardigen.
Bij een exclusief pand en een luxe collectie meubelen hoort een exclusieve maatwerk huisstijl. Met zorg en aandacht werd door Artestiq een leeuw geschetst en gestileerd. Letterlijk naar de gulden snede en geheel passend bij de naam Lodewijck. Iedereen weet waar de leeuw en goud voor staan; exclusiviteit en autoriteit. Lodewijck interieurs is eveneens een autoriteit. Superieur in luxe interieurs met klasse. Een goed logo is tijdloos en sluit naadloos aan op de waarden van een organisatie. Artestiq is meer dan trots op het resultaat.
Het 25-jarige bestaan van Artestiq en Studio Arie van der Meer werd bekroond door het pand van Lodewijck te voorzien van een zeer bijzondere sign. Eén van de meest bijzondere signs die ooit door onze studio werd ontworpen en verwezenlijkt.. Want de sign werd vervaardigd als een zwaar massief Belgisch Hardsteen paneel, met daarin vergulde letters gebeiteld.
Een bijzondere kroon op dit project. Juist deze sign laat zien wat het doet als het pand en de reclame door één studio worden getekend. Want op veel gevels ontbreekt nog al eens ruimte voor een fraaie sign. Bij Lodewijck is de ultieme samenhang tussen ontwerp van zowel het pand als de reclame duidelijk zichtbaar. Ook de mooie zuil, de autobelettering en de overige binnen- en buitenreclame werd verzorgd door de signmakers van Artestiq.
Een huisstijl ontwerpen voor een prestigieuze speciaalzaak is een feest voor iedere designer. De exclusieve gouden foliedruk straalt exclusiviteit en klasse uit. Iets wat al zichtbaar is wanneer je kijkt naar het visitekaartje. De gehele huisstijl ademt stijl en klasse. Lodewijck en Artestiq werken al meer dan 15 jaar samen. In de loop van de tijd zijn er talloze advertentiecampagnes bedacht. Een lange samenwerking is gebaseerd op onderling vertrouwen. Advertenties moeten doen wat ze moeten doen. Lodewijck is immers niet voor niets Hollands’ grootste in klassiek wonen.
Alhoewel de winkel hoofdzakelijk is ingericht en ‘ingekleurd’ door de interieurspecialisten van Lodewijck zelf, zijn de basisprincipes en de indeling ontwikkeld door Artestiq. Kenmerkend en beeldbepalend zijn daarbij de drie klassieke galerijen met een getoogd plafond en fraaie kolommen. Aan weerszijden van deze galerijen vindt u tientallen toonkamers. Op die manier zijn besloten ‘woonkamers’ gecreëerd, zodat iedere kamer geheel in stijl kan worden ingericht door de adviseurs van Lodewijck.
Artestiq verzorgde eveneens het ontwerp van de fraaie hardstenen vloer, die u terugvindt in de algemene ruimtes en galerijen. Ook de balie, de kasten in de stalenkamer en de fraai getoogde kozijnen zijn ontworpen door Artestiq.
Artestiq beschikt over een uiterst professionele 3D-studio. Met de meest geavanceerde software worden de ontwerpen van de designers omgezet in realistische art impressies. Zo heeft u altijd een perfecte indruk van het toekomstige interieur of exterieur van uw woning of bedrijfspand. In deze brochure treft u diverse voorbeelden voor niet van echt te onderscheiden impressies. Op onze website artestiq.nl treft u meer voorbeelden van fraaie 3D-impressies van interieurs, beursstands, signs en verpakkingen.
Omdat Artestiq zich thuis voelt in veel verschillende stijlen - in dit geval klassieke architectuur - werden we ook gevraagd de buitenruimte vorm te geven. Dit vraagt om ruimtelijk inzicht. Alles moet perfect aansluiten op de bouwstijl van het pand. De zichtlijnen, de meest gunstige indeling van de parkeervakken, de tuininrichting, beplanting en de bestrating. Artestiq tekende het ultieme plaatje. Een fraaie tuin maakt het plaatje namelijk pas écht compleet! Als kroon op het werk werd er een beeld van een leeuw geplaatst. De symbolische bewaker van het design.
Een aantal maanden voor de opening van Lodewijck werd er, als onderdeel van de strategie rondom de nieuwe naam, een blog ontwikkeld op de website Lodewijck.nl. Hierop konden de vorderingen van de bouwwerkzaamheden worden gevolgd. Tevens werd er hierdoor ook alvast zoekvolume opgebouwd in Google. Bij een sterke naam hoort een sterke website. Op dit moment wordt er digitaal nog flink gebouwd aan een nieuwe, volledig responsieve, website met een uitstraling die helemaal past bij Lodewijck. De website zal gebruik maken van een speciaal ontwikkeld en supersnel CMS, gebouwd op het Laravel platform, met de nieuwste backend software en hosting architectuur. Want net als de winkel, moet ook de site een autoriteit zijn. We besteden dan ook veel aandacht aan zoekmachineoptimalisatie (SEO), gebruikerservaring en andere details. Kortom, een kwalitatief hoogwaardige website.