Case
Hoogerbrug
Hoogerbrug Cuisine was al jaren klant toen de corona-crisis zich voltrok. 12 man personeel op straat. Maar Hoogerbrug bleek een cateraar die fantastisch wist te schakelen. Hoe blijf je optimistisch en maak je het beste van een situatie, wanneer je zoveel werk wegvalt? Hoogerbrug richtte zich op kant-en-klaar maaltijden en broodjes voor de retail en tanksations. Dit bleek een schot in de roos. Hoogerbrug staat voor maatwerk kwaliteitscatering en werkt het liefst met streekproducten. Dat proef je. En dat zie je aan de huisstijl.
De opdracht: een logo dat binding heeft met de bestaande naam, en een chique en kwalitatieve uitstraling. What’s in a name? De vorm van een hoge brug werd al snel het grondconcept voor het nieuwe logo, en een simpele letterkeuze en minimalistische graphic maakten het af. Een cateraar of restaurant hoeft ten slotte niet eens een maaltijd visueel uit te beelden: een vork of lepel zegt al meer dan genoeg.
De nieuwe huisstijl voerden we door in de autobelettering van Hoogerbrug. Voor voedsel en catering is uitstraling natuurlijk álles. De afbeelding van een vers stuk vlees in de pan laat je mond al wateren wanneer de bedrijfsauto langs rijdt. Tegelijk geven de groene details en de houten achtergrond de onderliggende boodschap mee: kwaliteit en duurzaamheid, zonder dat dit in grote letters op de zijkant hoeft te staan. Geen uitleg nodig: je ziet het en je snapt het.
De maaltijdpakketten konden goed een nieuwe uitstraling gebruiken. Met groen en zwart als de basiskleuren, ogen de maaltijdpakketten meteen fris, natuurlijk en kwalitatief. Geen afhaal in een plastic zak, maar écht een goede maaltijd waar je jezelf op trakteert. De nieuwe verpakkingen van Hoogerbrug Cuisine zijn nu te vinden in diverse supermarkten en tankstations in de regio.